Maltepe Ağır Ceza Avukatı

Maltepe ağır ceza avukatı ağır ceza davalarında yetkin bir hukukçu olarak görev yapmaktadır. Ağır ceza mahkemeleri en ağır suçlar söz konusu olduğunda görev yaparlar. Bu tür mahkemelerde görülen suçlar nedeni ile ağır hapis cezaları ya da para cezaları verilebilmektedir.

Hukuk kuralları aracılığı ile toplumsal düzen sağlanmaya çalışılırken insanlar arasındaki ilişkilerin yanı sıra kişi ve kurumların irtibatları da kurallara göre düzenlenir. Bunun yanı sıra bir suç işlendiğinde mahkemeler aracılığı ile bu suça istinaden yargılama yapılarak ceza verilir.

Cezaların sınırları ve suçun niteliğine bağlı olarak da hangi mahkemelerde davaların görülmesi gerektiği belirlenmektedir. Ağır ceza davalarını ilgilendiren suçlar söz konusu olduğunda bu suçlardan toplum da etkilenir.

Toplumun etkilenmesi ise devlet tarafından istenmez. Toplumsal yapıda ortaya çıkabilecek huzursuzluklar devleti tehlikeye sokabilen bir durum olacağından nizamın bozulması uygun bulunmaz. Tüm kurumların sorunsuz bir şekilde işleyebilmesi için devletin belli bir ahenkle çalışmaya olan ihtiyacı toplumu ilgilendiren suçlarda onun koruyuculuğunu yapmayı zorunlu kılar.

Bu sebeplerle de savcılık makamını devlet kendi adına kamuyu korumakla yükümlü tutar. Savcılık makamına iddia makamı olarak da bazı sorumluluklar yükler. Bu surumda da savcılar bir suç oluştuğunda şikâyete bağlı olarak ya da kendiliğinde soruşturma başlatma yetkisine sahip olur.

Ağır ceza mahkemeleri kendine özgü yargılamaların yapıldığı mercilerdir. Burada görülen davalarda maddi delillere göre karar verilir. Ayrıca şikâyetten vaz geçilse dahi ağır ceza davaları kamu davası olarak sürebilen dava türleri arasında yer alır. Şikâyetin sonlanması bu tür davaların düşmesine izin vermemektedir.

Maltepe ağır ceza avukatı ceza davalarının kapsamlı olması nedeni ile hukuki danışmanlık gerekli olduğunda yetkin bir avukattır. Deneyim sahibi bir hukukçu olması nedeni ile de başarılı işlerde adı geçmektedir. TCK kapsamında ifade edilen hükümlere ve Ceza Hukukuna hakim bir avukat olması nedeni ile arzu edilen müspet sonucun kısa zamanda elde edilmesinde nitelikli çalışmalarda bulunmaktadır.

Ceza davaları ilk önce soruşturmalar ile açılır. Bu süreçte soruşturmalar doğrudan savcılar tarafından takip edilir. Bu süreç ceza mahkemesi ya da ağır ceza mahkemesinde devam eder. Suçun boyutuna göre hangi mahkemede görüleceğine karar verilir. Suç eğer çok ağır boyutlarda ise bu durumda dava ağır ceza mahkemelerinde sürdürülür. Maltepe ağır ceza avukatı ceza mahkemeleri ve ağır ceza mahkemelerinde sürdürülen davalarda doğrudan görev alır.

Ağır ceza mahkemeleri, ilk derece sıfatına sahip olan ve kanunda öngörülen ceza miktarı açısından en ağır suçlara bakan mahkemelerdir. Ağır ceza mahkemelerinin temel görev ve yükümlülükleri 5235 sayılı kanunun 12. Maddesinde açıkça belirtilmiştir. Ağır ceza avukatları her tür ağır ceza davasında yetkilendirilebilir. Maltepe ağır ceza avukatı ağır niteliğe sahip suçlarda müvekkil ile vekaleten bir ilişki kurduktan sonra her türlü soruşturma ve kovuşturma sürecine dahil olabilir. Bu süre zarfında davada her türlü gelişme ve davanın seyrinde aktif olarak rol alır.

Maltepe Ağır Ceza Hukuku Avukatı

Maltepe ağır ceza avukatı hukuki danışmanlık alınması gerekli olduğunda ağır ceza davalarının tüm gereksinimlerine yanıt verebilecek niteliklere sahip bir hukukçudur. Ağır ceza davalarının yaptırımları kişi özgürlüklerini kısıtlayıcı nitelikte olabilmektedir.

Ağır para cezaları ya da hapis cezaları verilmesi ve davaların uzun sürmesi en önemli özellikleri arasında yer alır. Ağır ceza davalarında görülen suçlar farklı suçlarla birlikte işlenebilme özelliğine sahiptir. Bu yönleri ile de karmaşık süreçlere zemin hazırlamaktadırlar.

5236 no’lu kanunun 12. maddesinde yer alan bilgilere göre bir suçun ağır ceza mahkemesi kapsamına girebilmesi için çok önemli seviyede vasfa sahip olması gerekir. İşlenen suç doğrultusunda hak edilen cezanın da en ağır şartlara sahip olması gerekmektedir. Ağır ceza mahkemelerinde görülmesi için tanımlanan suçların dışında kalan diğer davalar sulh asliye c eza mahkemelerine yönlendirilir. Eğer suçta doğrudan veya dolaylı olarak suçlu bulunan kişi 18 yaş altında ise bu durumda çocuk ağır ceza mahkemelerinde davanın seyri sürdürülür. Bu davalarda da yine Maltepe ağır ceza avukatı müvekkili savunma rolü üstlenir.

Ağır ceza mahkemelerinde görülen davalardan başlıcaları şunlardır;

• Ağırlaştırılmış müebbet hapis ya da on yıldan daha fazla hapis cezasını gerektiren, bir diğer anlamda üst sınırı 10 yıldan fazla olan bütün suç ve suçlamalar
  • İnsanlığı tehlikeye atacak suçlar
  • Soykırım suçları
  • Kasten öldürme suçları
  • Örgüt ve örgütlenme suçları
  • Cinsel saldırı suçları
  • Reşit olmayanlarla cinsel ilişki
  • İşkence
  • Kasten öldürme suçunun ihmal bir davranış ile işlenmesi
  • Yağmalama suçları
  • İflasta hilecilik suçu
  • Nitelikli dolandırıcılık suçları
  • Uyarıcı madde ya da uyuşturucu gibi yasaklı maddelerin ticareti ve imali
  • Parada sahtecilik suçu
  • Rüşvet
  • Zimmet
  • İrtikap
  • Devletin sahip olduğu egemenlik alametlerini aşağılama
  • Anayasal düzen ile birlikte bu düzenin işleyişine de aykırı davranışlar
  • Devlet sırlarını açığa çıkaracak suç ve girişimler
  • Milli savunmayı tehlikeye atacak suçlar
  • 3713 sayılı kanunda yer alan ve terörle mücadele kapsamına giren propaganda yapma ve örgüt kurma suçları
  • Siyasi nitelikli suçlar

Maltepe ağır ceza avukatı ağır ceza mahkemelerinde görülen bütün davalarda doğrudan görev alabilir. Ceza hukuku ile ilgili bütün açıklamalar 1 Haziran 2005 yılında yayınlanan 756 numaralı ceza Kanunu’nda belirtilmiştir. Bu kanun oldukça kapsamlı ve geniş içeriğe sahiptir. Birtakım düzenlemelerin de yer aldığı kanun kapsamında özel ceza gerektiren suçlar da dahil olmak üzere her türlü ağır ceza davalarında müvekkillerin avukata sahip olma hakları bulunur.

Maltepe Ağır Ceza Hukuku Hukuki Danışmanlık

Maltepe ağır ceza avukatı sanık ya da mağdurların hakları savunulması gerektiğinde ya da hukuki açıdan yanlışlıkların düzeltilmesi zorunlu olduğunda görev yapan bir hukukçudur. Ağır ceza mahkemelerinde gasp, kasten adam öldürme ya da taksirle ölüme sebebiyet verme gibi çeşitli suçlara istinaden yargılama yapılmaktadır.

Bunun yanı sıra irtikap, zimmet, rüşvet, örgüt üyeliği, hileli iflas suçları işlendiğinde de ağır ceza mahkemelerinde davalar görülür. Ağır ceza mahkemeleri Adalet Bakanlığı tarafından kurulurlar. Bu mahkemeler kurulacağı zaman Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu’nun olumlu görüşlerine başvurulduğu görülmektedir.

Maltepe ceza avukatı İstanbul Barosu’na kayıtlıdır ve bu doğrultuda birçok farklı şehirde birçok farklı davada görev alabilir. Ceza davalarında davanın profesyonel bir şekilde sürdürülebilmesinde ağır ceza avukatlarının etkisi oldukça büyüktür. Tutuklama, göz altı kararı, ifade verme, adli kontrol şartı ile serbest bırakılma gibi durumlarda kişilerin hürriyetlerinin kısıtlanması söz konusu olur. Bu gibi durumlarda mağduriyet yaşamamak için bir ceza avukatı ile birlikte hareket edilmesi önemlidir. Maltepe ağır ceza avukatı bu süreçte müvekkillerine her türlü bilgilendirme ve savunmayı sağlar.

Maltepe Ağır Ceza Avukatı Ücretleri

Maltepe ağır ceza avukatı tarafından temsil edilmek hukuki açıdan hak kayıplarının engellenebilmesi açısından önem taşır. Ağır ceza davalarının kişi özgürlüklerini kısıtlayıcı niteliklere sahip olması kanuni temsilcilerle hareket edilmesini zorunlu kılar.

Ayrıca bu tür davalarda maddi delillerle hareket edilir. Şüpheye dayalı olarak karar verilemeyen ağır ceza davalarında savcılık makamı kamuyu temsilen görev alır. Ağır ceza davalarında şikâyetten vaz geçilmesi dava düşme sebebi olmamaktadır.

Kamu davası olarak savcılık makamı davayı sürdürmeye devam eder. Bundan dolayı da ağır ceza davaları oldukça kapsamlı dava türleri arasında yer alır. Bu davalarda mahkeme bir başkan ve yeterince üye ile birlikte görev yapar.

Profesyonel anlamda hukuki destek ile birlikte hukuki danışmanlık gibi konularda da Maltepe ağır ceza avukatı ile iletişime geçilebilir. Şayet bu tarz ciddi davalarda davanın seyrinin sağlanmasında ve hakların savunması noktasında ağır ceza avukatlarına ciddi oranda ihtiyaç duyulur. Ceza yargılaması, sanık ya da şüpheli konumunda ulunan kişilerin haklarının korunmasını ve maddi gerçeklerin ortaya çıkartılmasını sağlar.

Herhangi bir suçun işlenmesi halinde suçun işlendiği iddiası, Maltepe ağır ceza avukatı tarafından kanunda belirtilen usuller doğrultusunda araştırılır. Bu süreç sanık ya da şüphelinin dava süresi boyunca hukuka aykırı davranmasının önüne geçilmesini ve haklarının hepsinin de yine hukuka uygun koşullarda savunulmasını sağlar. Dava avukat dahilinde yapılacak araştırmalar ile maddi gerçeklere dayandırılır ve birtakım araçlara başvurulmasını sağlar. Şüphesiz ki ulaşılan bu araçların e başında koruma tedbir kararı bulunur.

Maltepe Deneyimli Ağır Ceza Avukatı

Ağır ceza davalarında ortaya çıkabilecek ihtiyaçlar karşısında görev alan savunma makamı avukatlardır. Ağır ceza davalarında görülen suçların karmaşık olması, maddi delillerle hareket edilmesi karar verilirken müzakere usulünden yararlanılması bu davalara özgü bir durumdur. Ağır ceza davalarının sahip olduğu özellikler sebebi ile kişi haklarının savunulması gerektiğinde avukatlar tarafından temsil edilmek önemli hale gelir.

Ağır ceza davalarında birçok suç için yargılama yapılır. Yargılama sırasında maddi delillerle hareket edilmesi zorunlu olurken mahkeme müzakere usulü ile karar verir. Mahkeme başkanı oylamaya bağlı olarak kararı açıklayan taraf olurken ağır ceza davalarında görülen suçların toplumun her kesimini etkileme gücü bulunur.

Bir suç işlendiği zaman bu suçun yargılamasının hangi mahkemede yapılacağının belirlenmesi için suçun kanunda belirlenen ceza üst sınırına bakılırken niteliği de önemli hale gelir Kovuşturma aşamasında önemli sorumluluklar yüklenen ağır ceza mahkemelerinin soruşturma kapsamında da görev yaptığı görülmektedir.

Ceza mahkemesi alt sınırı söz konusu olursa 10 yılı geçecek hapis cezalarında ağır ceza mahkemeleri devreye girmektedir. Ağır ceza mahkemelerinde görülen davalarda çeşitli kararlar verilir. Mahkûmiyet ya da beraat kararları bu mahkemeler aracılığı ile verilebilen kararlardır.

Bundan dolayı ağır ceza mahkemelerinde kişi hak kayıplarının yaşanmaması açısından aynı zamanda oluşabilecek hukuki yanlışlıkların önlenebilmesi için hukuki temsilcilere gerek duyulur. Hukuki açıdan bir danışmanlık gerekli olduğunda ise avukatlara önemli sorumluluklar düşer.

Maltepe ağır ceza avukatı bu tür yükümlülükleri yerine getirme kapasitesinde olan bir hukukçudur. Alanında deneyim sahibi ve profesyonel anlamda hizmet veren bir avukat olması nedeni ile başarılı çalışmalarda adı geçmektedir.

Maltepe’de görev alan ağır ceza avukatı soruşturma sürecinde gerekli şikâyet ve ihbarların yapılmasını sağlar. Kovuşturma aşamasında davanın takip edilmesini sağlar. Devam eden süreçte istinaf ve temyiz dava süreçlerini titizlik ile sürdürür ve takip eder. Daha önce ağır ceza konularında deneyimli olan avukatlar, bu sürecin müvekkil açısından en az zararla sonlandırılmasında önemli bir rol üstlenir. Türkiye’de ağır ceza ve ceza avukatları arasında herhangi bir sınıflandırma bulunmadığından, ağır ceza avukatları, normal ceza mahkemelerinde görülen davalarda da görev alma yetkisine sahiptir.